Jubileusz 100-lecia szkoly - 05.10.2018
n w    w w w w

baner
Jesteś tu:   Strona główna / Aktualności / Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse
duże małe domyślna
Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Gregorczyk   

 Jaki związek ma kolor ścian z lekcją języka niemieckiego? Z pozoru nie ma. Jakże często jednak pierwsze wrażenie jest mylne! Warto więc przyjrzeć się dokładniej projektowi „Niemiecki ma klasę / Deutsch hat Klasse” prowadzonemu przez Goethe-Institut w Warszawie.

Tak właśnie zrobili uczniowie z kl. 2 Lg 2 z  Zespołu Szkół Ekonomicznych w Radomiu: Frejtak Dominika, Gielniowska Natalia, Jachimczyk Sandra, Jasiński Wojciech, Jastrzębska Aleksandra, Komisarova Valeriia, Kopciewicz Bartłomiej, Krzyżanowska Klaudia, Leszczyńska Klaudia, Lisicka Aleksandra, Michałek Inga, Oparcik Piotr, Paszkowski Patryk, Serafin Mateusz, Sumigowska Ewelina, Wojtala Milena, Wojtas Norbert, Woźniak Mikołaj i Zarembska Wiktoria wraz z opiekunem – panią Anną Własiuk.  Są obecnie jednym z 115 zespołów biorących udział w ogólnopolskim konkursie „Niemiecki ma klasę” w roku szkolnym 2016/2017.

alt
Zadanie konkursowe polega na tym, by wspólnie zastanowić się, jak powinna wyglądać optymalna sala lekcyjna do nauki języka niemieckiego i wprowadzić takie zmiany, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. 
Zanim jednak uczniowie przystąpią do działania, zespoły muszą zadać sobie wiele pytań i wspólnie poszukać odpowiedzi: Co trzeba zrobić, aby klasa była przyjazna dla wszystkich? Jakie zmiany są potrzebne i możliwe do przeprowadzenia? Jakiego wsparcia potrzebuje zespół przy nowej aranżacji sali lekcyjnej i kto może go udzielić?
Goethe-Institut przygotował materiały, oferuje szkolenia i warsztaty, a zespół projektu „Niemiecki ma klasę” służy pomocą nauczycielom poszukującym informacji.

alt
Tym projektem Goethe-Institut chciałby zachęcić uczniów do działań na rzecz najbliższego środowiska i stworzyć okazję do zdobywania doświadczeń w partycypacji. Wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań, współudział w podejmowaniu decyzji i współdziałanie przy realizacji ustalonych zamierzeń ma na celu stworzenie optymalnego środowiska do nauki języka niemieckiego w szkole.
 W 2016 roku projekt uzyskał „European Language Label“, honorowy europejski znak innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych.
Patronat honorowy nad projektem objął Minister Edukacji Narodowej, a partnerem projektu jest Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie. Instytucją wspierającą projekt jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Federalnej Niemiec .

autor:Anna Własiuk