Jubileusz 100-lecia szkoly - 05.10.2018
n w    w w w w

baner
Jesteś tu:   Strona główna / Wydarzenia / Gra symulacyjna "Klasse mit Klasse".
duże małe domyślna
Gra symulacyjna "Klasse mit Klasse". PDF Drukuj Email
Wpisany przez Anna Gregorczyk   

8.02.2018roku uczniowie klasy 3Lg2 wraz z panią Anną Własiuk wzięli udział w grze symulacyjnej „Klasse mit Klasse”. Spotkanie zaczęło się od rozmowy o projekcie „Deutsch hat Klasse”. Ponieważ był to tłusty czwartek, nie mogło zabraknąć ciekawostek językowych, związanych z pączkami i faworkami (były też pączki oraz faworki). Następnie uczniowie  wraz z Dyrekcją Szkoły uczestniczyli w kilku grach językowych, m. in. z użyciem kolorowych kubków. 

alt

Następnie została przeprowadzona – w oparciu o szczegółowy scenariusz Goethe Institut – gra symulacyjna.

alt

Gra była związana z realizacją projektu „Deutsch hat Klasse” prowadzonego przez Goethe -Institut w Warszawie. Zadanie konkursowe polega na stworzeniu optymalnej sali lekcyjnej do nauki języka niemieckiego i wprowadzeniu zmian, które sprawią, że przebywający w niej uczniowie i nauczyciel będą czuć się komfortowo, a aranżacja klasy ułatwi naukę. 
alt
Tym projektem Goethe-Institut  zachęca uczniów do działań na rzecz najbliższego środowiska i stwarza okazję do zdobywania doświadczeń w partycypacji. Wspólne poszukiwanie nowych rozwiązań, współudział w podejmowaniu decyzji i współdziałanie przy realizacji ustalonych zamierzeń ma na celu stworzenie optymalnego środowiska do nauki języka niemieckiego w szkole. Goethe-Institut przygotował materiały, przeprowadził warsztaty dla nauczycieli i służy im radą i pomocą. 
alt
Nasza szkoła uczestniczy w projekcie już po raz drugi. Jesteśmy jedną ze 112 szkół w Polsce, które zdecydowały się podjąć wykonania zadania konkursowego, jedną z 29 szkół ponadgimnazjalnych, jedną z 17 szkół, które biorą udział ponownie, jedną z dwóch szkół z południowej części województwa mazowieckiego i jedyną szkołą z Radomia. W tym roku do grupy projektowej zgłosiło się 23 uczniów (5 nowych).  Uczniowie (za zgodą i przy wsparciu ze strony Dyrekcji  Szkoły) dokonują różnych zmian w sali 208. Ważnym elementem projektu jest umiejętność współdziałania, wyrażania swojej opinii, negocjowania, rozwiązywania problemów. Temu  celowi służyła również gra symulacyjna „Klasse mit Klasse”. Uczniowie w oparciu o materiały przesłane z Goehe Institut  mieli odgrywać  role dyrekcji, uczniów, rodziców, nauczycieli i dziennikarzy. Już na etapie przydziału ról pojawił się problem, częściowo udało się go rozwiązać (uczniowie mogli się wymienić wylosowanymi rolami), jednak nie do końca, gdyż okazało się, że role nauczycieli nie cieszą się popularnością. Najchętniej uczniowie grali role … uczniów, choćby innej płci. Wszystkie grupy miały do rozwiązania problem braku kawiarenki szkolnej. Ze względu na to, co było narzucone w poszczególnych rolach rozwiązanie problemu okazało się bardzo trudne. 
alt
Jednak dzięki pewnym kompromisom oraz wspaniałej dyrekcji szkoły, która wykazała się ogromnym talentem organizacyjnym i dyplomatycznym, problem udało się rozwiązać.  Informacje na temat sytuacji w szkole zbierała na bieżąco dziennikarka  lokalnej gazety w Złotej Górze, która następnie  bardzo rzetelnie informowała o wszystkim społeczność Złotej Góry.  Większość uczniów uczestniczyła już w grze symulacyjnej w ubiegłym roku szkolnym (wówczas gra był prowadzona przez panią Monikę Łagowską z Goethe-Institut w Warszawie), ale role się nie powtarzały i nikt się nie nudził. W czasie gry uczniowie mogli jeść pączki i faworki, pić napoje zimne i gorące, korzystać z komórki  (w celu znalezienia  potrzebnego słownictwa) oraz przekraczać zwykle przyjęte normy poziomu hałasu (podczas prowadzenia dyskusji związanych z grą). Po grze nastąpiła ewaluacja. Udział w grze był dla uczniów ciekawym doświadczeniem, choć  niektórzy mówili otwarcie również o pewnych minusach.  
Autor: Anna Własiuk
 
wiecej zdjec w galerii : Deutsch hat Klasse