Projekt Erasmus+ Partnerstwa Strategiczne zakończony!!!

Projekt Erasmus+ Partnerstwa Strategiczne zakończony!!!

INTEGRATION OF CLIL, ENTREPRENEURSHIP AND ICT FOR STUDENTS OF BASIC VET AND INTERMEDIATE LEVEL TRAINING CYCLES IN EUROPE

INTEGRACJA CLIL, TREŚCI DOTYCZĄCYCH PRZEDSIĘBIORCZOŚCI ORAZ TECHNOLOGII INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNYCH W NAUCZANIU W EUROPEJSKICH SZKOŁACH ZAWODOWYCH

(Nr projektu2020-1-ES01-KA202-083188)

Link do witryny projektu: https://empfp.com/

SZKOŁY PARTNERSKIE W PROJEKCIE TO:

  1. Centro Integrado de Formación Profesional nº 1, Ceuta, Hiszpania
  2. Galway Technical Institute, Galway, Irlandia
  3. Zespół Szkół Ekonomicznych w Radomiu
  4. Ludwig Erhard Berufskolleg, Paderborn, Niemcy

Cele projektu:

– Ocena stanu edukacji dwujęzycznej z CLIL w kształceniu zawodowym (VET) we wszystkich krajach uczestniczących w projekcie.

– Promowanie szkolenia nauczycieli w zakresie uczenia z wykorzystaniem metodologii CLIL w ramach podstawowego szkolenia zawodowego i cykli kształcenia na poziomie średniozaawansowanym.

– Motywacja uczniów do nauki oraz wspieranie kultury samozatrudnienia w środowiskach znajdujących się w niekorzystnej sytuacji.

– Promowanie współpracy na rzecz rozwoju kreatywności i innowacyjności wśród uczniów, nauczycieli i uczestniczących w projekcie podmiotów gospodarczych i instytucji.

– Wspieranie strategicznej współpracy z lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi społecznościami biznesowymi.

– Zaproponowanie Ministerstwu Edukacji i Kształcenia Zawodowego, w oparciu o wyniki projektu, wdrożenia obowiązkowego dwujęzycznego modułu CLIL we wszystkich cyklach kształcenia na poziomie średniozaawansowanym w naszym Hiszpanii, tak jak ustanowiono w kształceniu zawodowym na poziomie wyższym, co niewątpliwie ułatwiłoby proces po przejście z jednego cyklu do drugiego.

– Stworzenie między-przedmiotowego europejskiego modułu wspólnego projektu biznesowego dla szkół ponadpodstawowych z wykorzystaniem zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, w którym uczniowie szkolenia zawodowego wymieniają się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, przedsiębiorczością i innowacjami.

Wydarzenia związane z projektem: Kliknij tutaj https://empfp.com/eventos/

Rezultaty projektu: Kliknij tutaj https://empfp.com/enlaces-de-interes/

Aby uzyskać więcej informacji, wyślij e-mail e_grzyb@yahoo.com lub skontaktuj się z p. Ewą Nowak (koordynatorem projektów międzynarodowych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Radomiu)

(https://empfp.com/)

Funkcjonując w coraz bardziej globalnym i europejskim kontekście nacechowanym wszechobecną cyfryzacją, 4 europejskie szkoły zawodowe, w tym radomski EKONOMIK, zdecydowały się na współpracę w ramach Partnerstwa Strategicznego Erasmus + wspieranego ze środków unijnych, w celu szeroko pojętej poprawy jakości kształcenia w szkołach zawodowych. Tytuł przedsięwzięcia zdradza wiele o jego tematyce: “Integracja CLIL, technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz treści dotyczących przedsiębiorczości w nauczaniu w europejskich szkołach zawodowych” (Nr 2020-1-ES01-KA202-083188).  

Efektem prowadzonych działań projektowych realizowanych w czasie 4 mobilności będzie stworzenie wspólnego europejskiego przewodnika dydaktycznego CLIL (Content and Language Integrated Learning). Na podstawie zebranych doświadczeń koordynatorzy przygotowują właśnie raport końcowy, który pomoże stosownym organom stworzyć wspólne europejskie ramy teoretyczne podstaw programowych szkół zawodowych. Chcą w ten sposób promować kulturę przedsiębiorczości i samodzielności młodych ludzi, pomagać im odnosić sukcesy zawodowe i umacniać ich poczucie obywatelstwa europejskiego.

W ramach projektu, partnerskie szkoły z Polski, Irlandii, Niemiec i Hiszpanii zorganizowały 4 spotkania w różnych krajach, łącznie dla 80 uczniów. Młodzież zrealizowała zadania bazujące na umiejętnościach z dziedziny przedsiębiorczości, marketingu, finansów, języków obcych i informatyki, wykorzystując przy tym nowoczesne technologie. Ostatnia mobilność odbyła się niedawno w Radomiu. 

Zadanie postawione przed bezpośrednimi beneficjentami mobilności zakładało stworzenie „business planu” przedsiębiorstwa o dowolnym profilu. Na każdej z mobilności kładziono nacisk na inny moduł tego planu. W Hiszpanii na finanse, w Irlandii na innowacyjność, w Niemczech na cyfryzację, a w Polsce na marketing i reklamę.  Korzystając z nowoczesnego Vlogatorium w radomskim oddziale MSCDN uczniowie stworzyli autorskie spoty reklamowe.

Różnorodność podjętych działań jest ogromna: były warsztaty ze specjalistami, wizyty w lokalnych przedsiębiorstwach, spotkania z właścicielami firm, wykłady, praca w grupach, a wszystko to w języku angielskim i przy użyciu technologii komputerowych. Był też oczywiście czas na integrację międzynarodową i promocję obywatelstwa europejskiego, gdyż program wizyt wzbogacono o działania krajoznawcze i kulturoznawcze.

Projekt Partnerstwa Strategicznego to jedna z wielu inicjatyw o charakterze międzynarodowym realizowanych w Zespole Szkół Ekonomicznych w Radomiu. Placówka ta od zawsze starała się być otwarta i nowoczesna, by kształcić kolejne pokolenia młodych ludzi gotowych na wyzwania międzynarodowego rynku pracy w XXI w..  Zespół Szkół Ekonomicznych zapewnia uczniom zagraniczne praktyki zawodowe, cyklicznie gości młodzież i kadrę z innych europejskich szkół, zaprasza do Radomia nauczycieli z zagranicy, by prowadzili lekcje w języku angielskim, wykorzystując tym samym innowacyjną metodologię CLIL. W ramach Akredytacji Erasmus+ w dziedzinie edukacji szkolnej (nr 2022-1-PL01-KA120-SCH-000110150) radomski Ekonomik organizuje szkolenia zagraniczne dla nauczycieli oraz mobilności dla uczniów do szkół w różnych zakątkach Europy i nie tylko. Nauczyciele przeprowadzają pokazowe lekcje otwarte dla kadry z innych zagranicznych placówek oświatowych, a doświadczony Zespół Projektowy chętnie dzieli się swoją wiedzą z zakresu realizacji projektów unijnych na konferencjach i szkoleniach dla obecnych i przyszłych beneficjentów.

Link do artykułu na portalu „cozadzień” z  krótką fotorelację z mobilności do Hiszpanii, Niemiec, Irlandii i Polski w ramach Partnerstwa Strategicznego Erasmus +: https://www.cozadzien.pl/…/w-radomskim-ekonomiku…/97282