III mobilność w ramach projektu ERASMUS+ Partnerstwa Strategiczne zakończona – tym razem w roli gospodarza Niemcy19.03.2023 – 25.03.2023

III mobilność w ramach projektu ERASMUS+ Partnerstwa Strategiczne zakończona – tym razem w roli gospodarza Niemcy19.03.2023 – 25.03.2023

Tytuł przedsięwzięcia: „Integracja CLIL, przedsiębiorczości i technologii informacyjno-komunikacyjnych dla uczniów podstawowego szkolenia zawodowego i średnio zaawansowanych cykli szkoleniowych w Europie”.

numer projektu: 2020-1-ES01-KA202-083188

Partnerzy:

1. IES PUERTAS DEL CAMPO Ceuta, Hiszpania (obecnieCentro Integrado de Formación Profesional no 1)

2. Zespół Szkół EkonomicznychRadom, Polska

3. Galway and Roscommon Education & Training Board Galway, Irlandia

4.Ludwig-Erhard-Berufskolleg Paderborn, Niemcy

Funkcjonując w coraz bardziej globalnym i europejskim kontekście nacechowanym wszechobecną cyfryzacją,4 europejskie szkoły zdecydowały się na współpracę w ramach partnerstwa strategicznego w celu szeroko pojętej poprawy jakości kształcenia w szkołach zawodowych.Efektem prowadzonych działań projektowych realizowanych w czasie 4 mobilności będzie stworzenie wspólnego europejskiego przewodnika dydaktycznego CLIL (Content and Language Integrated Learning)dla nauczycieli wykorzystujących tego typu nowatorską metodologię.Na podstawie obserwacji i zebranych doświadczeń koordynatorzy przygotująraport końcowy, który pomoże stosownym organom stworzyć wspólne europejskieramy teoretyczne podstaw programowych szkół zawodowych. Chcemy w ten sposób promować kulturęprzedsiębiorczości i samodzielności młodych ludzi, pomagać im odnosić sukcesy zawodowe i promować ich obywatelstwo europejskie.

Zadanie postawione przed bezpośrednimi beneficjentami mobilności zakłada stworzenie „business planu”przedsiębiorstwa. Musi on zawierać m.in. kalkulacje finansowe, strategię marketingową,  analizę SWOT opartą na ocenie potrzeb lokalnego rynku, stronę internetową w pełnym formacie, czy też plan naprawczy. Na każdej z mobilności kładziemy nacisk na inny moduł tego planu. Tym razem postawiliśmy na cyfryzację. Oto kilka przykładów pracy uczniów.

Karol Pająk, klasa 3Lg:„Pomysłem biznesowym mojej grupy była aplikacja turystyczna. Zaczęlibyśmy lokalnie, od niemieckiego Paderborn,  z planem ekspansji na inne europejskie kraje. Budynki o wartości historycznej i o walorach turystycznych opatrzymy QR kodami.Połączenie naszych zasobów zmapamiGoogle pozwoli użytkownikowi na łatwą nawigację przestrzenną oraz szybkie poznanie historii i ciekawostek dotyczących odwiedzanych miejsc i zabytków.”

Hubert Dróżdż, kl. 4L2p: „Mój zespół wpadł na pomysł stworzenia strony internetowej, na której można porównywać lokale gastronomiczne. Damy ci możliwość poznania opinii innych użytkowników, przejrzenia aktualnego menu, ale takżezłożenia rezerwacji i zamówienie na wynos. Nasz zaawansowany filtr pozwoli na sprawne wyszukanie lokalu odpowiadającego najbardziej wysublimowanym gustom. Coś vegelub dla singli? A może dziś dietetycznie lub tylko craftowa kawa? Zapraszamy!”

Mateusz Kulik, kl. 3E1: „Nasz pomysł opierał się na stworzeniu aplikacji, która poprawi poziom integracji społecznej wśród mieszkańców Paderborn. Dzięki naszej usłudze z łatwością znajdą oni kompanów do wspólnych aktywności sportowych w obrębie miasta i poza nim, jednocześniezapewnimy im opcję wypożyczenia sprzętu. Nasz plan marketingowy i finansowyzakładabardzo owocne rezultaty i szybki zwrot zainwestowanego kapitału. Skupimy się na reklamie w sieci.Zdrowie, sport, integracja, ekologia – na to stawiamy.”

Liliana Krawczyk, kl. 3LgS: „Firma mojego zespołu nosi nazwę Bliss Events. Jej zadaniem jest organizacja dużych wydarzeń kulturalnych w Paderborn. Analiza potrzeb rynku lokalnego dokonana na podstawie internetowych ankiet wśród mieszkańców wykazała jednoznacznie, że miasto potrzebuje takiego „ożywienia”. Nasze moce strony to przyciągająca wzrok i intuicyjna strona internetowa i pełen profesjonalizm.”

Kamila Kulik, kl. 3E1: „Przestrzeni na wynajem nigdy nie jest za wiele. Ale my poszliśmy o krok dalej. Pomysł mojej grupy opierał się na możliwości wynajmowania w pełni wyposażonej w narzędzia cyfrowe przestrzeni do pracy, nauki czy zabawy, ale ofertę wzbogaciliśmy działaniami o charakterze integracyjnym. Kalkulacja finansowa jasno wykazywała szansę na powodzenie.”

Program zajęć merytorycznych w czasie mobilności został wzbogacony przez szereg działań kulturoznawczych i krajoznawczych, tj. warsztaty z lokalnymi przedsiębiorcami, prezentacje ich firm, zwiedzanie Poczdamu, Berlina, wizytę w największym muzeum komputerowym na świecie, wycieczki plenerowe oraz przygodę w nowoczesnym muzeum przyszłości FUTURIUM, gdzie młodzi ludzie mogą decydować o losach świata.

Koordynatorem przedsięwzięcia jest p. Ewa Nowak

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.

# http://gti.ie/

# https://www.lebk.de/

# https://cifp1ceuta.educacion.es/